mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Årets tema - ANSVAR!

Kategori: Allmänt

Jag gillar inte att avlägga nyårslöften. De är sånna man bara kastar ur sig utan vidare eftertanke. Men nu har jag tänkt ett tag och vill avlägga ett tema för nästa år. ANSVAR. Det är mer ett avtal med mig själv. Det ska genomsyra allt jag gör. Hur jag hanterar mig själv och min kropp och hur jag ska agera på mitt jobb. Och det jag gör hemmavid. Tycker att kraven på ansvar bara ökar för vart år, och nånstans har jag tappat bort mig på vägen. Alla vill att man ska ta ansvar överallt, på jobbet, hemma osv. Sen har vi vår egen kropp. Nu har jag tre områden att fokusera på. På något vis kunde jag tidigare nästan bara fokusera på ansvaret runt min kropp, sen kom hemmet och ökat ansvar på jobbet och nånstans på vägen så har jag inte riktigt orken och drivet att fixa ansvaret runt min kropp. Men nu höjer vi ribban, nu ska här tas ansvar igen i högre utsträckning!

Och med ens jag satt och funderade på detta så kom jag på att det även innebär ansvar att fixa matlåda. Så nu är det gjort :-)
En enkel variant med kalkon, skinka, älgstek, spenat, tomater, sojabönor, morot, frön.
Och här hade jag då tänkt lägga upp ett foto från min telefon, men eftersom den inte är den bästa, så gick det inte. Gick på förra telefonen, ja, jag har bytt ned mig...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: