mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Dagens vikt(iga)

Kategori: Allmänt

Tog mig mod att ställa mig på vågen imorse...vilket jag inte gjort sedan i september. När jag åkte till Ibiza vägde jag 61 kg...tänkte att i allra värsta fall så väger jag 67 kg nu. Skönt att slippa hålla koll på vikten hela tiden, att slippa tänka på vad man äter hela tiden. Slappna av och ta lite semester från det liksom. Styrketräningen har gått toppen, trots mycket oregelbundenhet. Jag har ökat på de flesta muskelgrupper. Så tillbaka till vikten, oj, tyckte jag tog i med 67 kg, men 67.6 vägde jag in på idag. Så detta har jag analyserat hela dagen. Jag har alltså lagt på mig 7kg på 4 månader. Det är nästan 2kg i månaden. Jag har bara mig själv att skylla, men att det ska gå så snabbt uppåt? Är det normalt? 
 
Så nu blir det till att dra åt svångremmen (igen). Som vanligt. Hur många gånger har jag gjort såhär? Ett halvår upp, ett halvår ner. Summa 0. Jag behöver inget upp, bara ner ett helt år... 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: