mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

C9

Kategori: Hälsa & träning

Hej hallå! Det var inte igår...
I början av april körde jag en C9-kur (Change9) från Foreverliving. Man köper ett paket med
- AloeVera Gel som man dricker ca 30ml-1dl av varje dag.
- Tabletter för ork och förbränning. Innehåller åtta vitaminer, däribland vitamin C, B2, B6, B12 och Pantotensyra som alla bidrar till normal energiomsättning och till att motverka trötthet och utmattning. Forever Therm™ innehåller även extrakt av både grönt te, kaffe och guarana.
- Fibrer i pulverform
- Proteinpulver som är sojaproteinbaserat, samt innehåller vitaminer
Dag 1-2 äter man ingen mat. Dag 3-9 äter man vid ett tillfälle 600kcal. Det finns även i "fria-listan". Från den åt jag cocktailtomater och morötter. Även frusna bär någon dag.

Varför?
- Har ätit väldigt mycket godis och sötsaker sista tiden (läs: varje dag). Suget har liksom kontrollen över mig och inte tvärtom. Så ett av målen var att bli kvitt detta sockerberoende.
- Har fortfarande ett illamående efter jag ätit, som jag ser att jag redan skrev om 2014. Tragiskt. Det är så fortfarande och inte har jag gjort något åt det. Eller jo, jag åt en kur med Omeprazol i 2,5 vecka. Sedan kom diareen och jag slutade. Kanske att det hjälpte magen lite. Funderar om det kan vara magkatarr som spökar. 
AleoVera sägs kunna hjälpa för detta. Idag har jag inga känningar av illamåendet!
- Och sist men inte minst; tappa kilon. (Ja jag bråkar med vikten fortfarande...)
 
Hur gick programmet att följa?
Toppen! Följde det så gott det gick. Morgonpromenerade 30-40 min varje dag. Tränade även ca 4-5 gympass och varannan dag ungefär tog jag en 45-60 min kvällspromenad. Hade dock svårt att få i mig 600kcal vid en middag...så det låg nog lite lägre.

Resultat?
Gick från 72.2kg till 68.9kg. Tappade ca 20cm räknat från arm, midja, höft, lår och vad.
Har inte ätit godis och socker sedan starten! Suget har minskat drastiskt!
Magen mår bra, inget illamående i dagsläget!

Jag återkommer med mer exakta mått!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: