mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

En vecka med nya träningsprogrammet

Kategori: Hälsa & träning

Nu har jag kört igenom nya träningspasset. Hade inte full koll på mitt RM på vissa övningar. Men nu vet jag, så det blir nog till att köra på samma vikter en vecka till.
 
Började med att värma upp med 5 minuter på löpbandet. Därefter stretchuppvärmning, bra för rörligheten. Liggande stretch av bröstrygg, knäböj med stretch, höftböjarstretch med bålrotation och ryggböjning bakåt. Så skönt, behövs verkligen, är som ett kylskåp. Men som naprapaten sagt, så är jag överrörlig i ryggen och det ska tydligen kännas som att man är stel?!?
 
Därefter uppvärmning med stång och sedan med lite vikt för att sedan maxa, på varje övning.
 
Dag1
Marklyft - RM 80 kg x 3, 75x5, 50x10 4set (Borde varit 55 inser jag nu...)
Militärpress - 27,5 x 6, RM 32.5 x 5, 25x10 4 set 
 
Dag2
Bänkpress (upptagen...körde hantelpress istället) 
Chin-ups (körde latsdrag med handflata in) RM 48x5, 32x10 4 set 
Hantelrodd RM 17,5, 15 x 10 1set, 12.5 x 10 2set
 
Ja, chins är inte någon favorit jag utfört ofta, så körde latsdrag idag, men när jag behärska vanliga chins blir det försök.
 
Dag3
Knäböj RM 55 x 5, 42.5 x 10 4 set
Viktade chins (körde vanliga med gummiband...) x5 x5 x5 x4
 
Ja som sagt, måste öva på chins, sen har man ju 10kg extra att lyfta (hrm...) Men med lite teknik och övning ska det nog gå bättre.
 
Programmet känns bra, och har grym träningsvärk i benen idag, sådär så att man knappt kan sätta sig på toaletter :-) Känns att hela kroppen fått jobba, även tex triceps och mage...
 
Men jag har en de att jobba på när det kommer till chinsen, men jag är taggad på att bli bra där! Vill kunna, verkar vara en bra övning.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: