mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Intervallträning 40/20

Kategori: Hälsa & träning

Har kört en del intervallträning på sistone, 3min löp, 1min promenad. 
Men idag ändrade jag till 40sek löpning på hög hastighet och 20sek vila. 
Det var riktigt skönt och kul och gick oförskämt lätt, till 20 minuter, sen rann svetten
och det gick mycket tyngre. Men pulsen kom upp på ett annat sätt än 3/1min.
Detta är något jag kommer att fortsätta med. Och förhoppningsvis öka längden
på träningen så småningom. Att rekommendera! 
Och eftersom jag kände mig nöjd efter 30min blev det även tid för lite styrketräning,
med motivationen att då blir det riktigt lunch sen, yummy! 
Så det blev hantellyft åt sidan, Lats i maskin och axelpress i maskin med fri rörelse.
Därefter keso, kalkon och körsbärstomater.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: