mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Kanske man ska börja jobba på huset imorgon

Kategori: Allmänt

Skrev nedan inlägg igår, men bloggen hakade upp sig och jag trodde att allt försvann, men tydligen så sparades det...


Tisdag 9/2
Skrev precis på fejan att Bygglov borde kommit hem till oss istället. Och ja, vi har sökt. Det finns massor för dem att göra. De blev nog rädda ;-)

Men imorgon (har jag planerat idag) ska bli den första dagen på länge, att börja ta tag i lite byggande här hemma. Mikael har gipsat i Elliots rum, inte riktigt klart, men jag tänkte att jag kanske skulle ta och limma lite gipsband imorgon. Guben han ska jobba extra, så då kanske jag har lust att fördriva lite tid för mig själv, då lilleman kommit isäng.

Har försökt jobba lite med hur eldstaden ska vara också. Måste beställa en (eller bestämma passar nog bättre) insats. Ringa sotaren och kolla hur skorstenen lämpligast dras osv osv... De insatser jag vill ha, kostar skjortan. Runt 23-30 000 kr, och det är för mycket. Frågan är bara om jag kan nöja mig med det näst bästa alternativet, då går insatsen på 13 000. Sedan blir det ju rörer för två eldstäder, typ 20 000:- och säkert en massa tillbehör till det för ett antal tusenlappar...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: