mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Jag som läkare? Nackdiskbråck då?

Kategori: Allmänt

Denna ovisshet, jag vill höra nu att det är något övergående med min sambos nacke. Har haft svårt att hitta åkommor som stämmer in på förslitning, överansträngning och som därmed leder till inflammation. Inflammation som kan skapa skador på myelinet (det hölje som skyddar nervtrådarna).

 

Om man tänker lite realistiskt så kanske det inte är helt omöjligt att han kört på för hårt och utan någon direkt vila. Vi har byggt huset och det har tagit några år. Sedan beskedet om uppsägning kan säkert göra sitt till som en utlösande faktor också.

 

Så nu har jag hittat nackdiskbråck alternativt diskgeneration. Skulle också kunna vara nackdiskbråck med nervrotsinflammation. Och detta ska inte bero på någon sjukdom. Det känns ju inte kul att han kanske behöver ett års vila från byggande…med tanke på att vi har mycket kvar att göra på huset. Men skulle det vara det, så blir jag överlycklig. Om det inte beror på någon sjukdom så går det ju över med tiden, han slipper ha ont resten av livet och slipper bli sämre med tiden. Snälla, låt det ”bara” vara diskbråck…

 

Ja, kanske ska byta karriär efter det här...jag som läkare? Nej, jag som inte ens tål att se blod... Rätt intressant faktiskt, men jag vet inte om jag kan lugna mig själv på detta vis. Vi får se snart om jag lyckats snudda vid det rätta svaret...

 

Några länkar att läsa på kring nackdiskbråck och andra överansträngningsåkommor:

http://www.omkliniken.se/side2.html

http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1348

Kommentarer

  • Isa säger:

    Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

    Svar: Kul :) Nu drar jag igång bloggandet igen, har haft ett lite barnafödandeuppehåll...
    Mozilla

    2012-03-18 | 19:08:54
    Bloggadress: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här: