mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Nu är jag så satans arg på Jysk!

Kategori: Allmänt

 

I slutet av april skulle vi köpa Monza stolar och ett svart bord från Jysk. På fredag veckan efter skulle stolarna komma hem. Ringde på torsdag för att kolla om vi kunde hämta bordet då och stolarna på fredag, eftersom jag var själv på fredag. Men då sa de att de inte skulle komma, att det var leveransproblem. De skulle inte komma förrän slutet på maj.

 

Sur blev jag. Så vi började titta efter andra, men liknande kostade nästan 500 krornor med i andra affärer. Så jag tänkte att sommaren har ju inte riktigt börjat, så jaja, vi väntar väl då. Och idag ringde jag för att kolla om de var på gång, och då säger de att de inte  får några denna leverans heller. De går till de som har mer beställningar först. Va!?!?! Jag som legat inne med beställning och väntat. Eventuellt skulle det komma stolar i slutet av juni. Men alltså, innan dess vill man ju ha en utemöbel. Och nu när vi väntat finns det väl ännu mindre att välja mellan på andra ställen.

 

Och vi som var till Ikea förra veckan, hade jag vetat detta så kanske man kollat efter nåfgot annat där, när vi liks hade åkt massor av mil med släpvagn. Det går ju inte att fundera på att åka dit igen. Och inte går det att beställa därifrån heller. Och jag vill inte lägga över 10 000 på en utemöbel.

 

Ruttna jävla skitjysk, utfärdar här en varning till andra som beställer via dem! Köp bara om det finns hemma…

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: