mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Säger ni till om någon är mascarasvart under ögonen?

Kategori: Allmänt

Alltså vad är det för fel på mina arbetskamrater?

 

Igår på lunchen var jag ute och gick i ca 45 minuter och hade solglasögon på mig. Min mascara brukar inte kladda, men det kanske blev varmt bakom solglasögonen. Därav var jag svart under båda ögonen under hela eftermiddagen. Varför kan man då inte som arbetskamrat säga ”du är lite svart under ögonen”, så att man kan tvätta bort det! Hade jag gått på toaletten hade jag upptäckt det själv, men nu såg jag det inte förrän jag var hemma. (Och jag går inte runt med en fickspegel och kollar maken lite nu och då...) Så jag hämtade grabben på dagis på detta vis också.  Och vad fint det varit om någon kund kom in och jag sett ut så.

 

Det känns mer som att arbetskamraterna tänker, ”ha, låt hon se ut och skämma ut sig”. Varför känns det bra för dem? Jag förstår inte. På mitt förra jobb skulle någon sagt något. Och samma sak tillbaka, jag skulle sagt något om min arbetskamrat drabbats av kladdande mascara. Hur tänker ni? Meddelar ni lite snällt er arbetskollega om denne är svart under ögonen av mascaran? Jag kan bara inte förstå varför man inte skulle kunna vara snäll och säga till…

Kommentarer


Kommentera inlägget här: