mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Vidrigt orolig nu

Kategori: Allmänt

Så vidrigt orolig nu. Kan inte tänka på nånting annat. Går knappt att jobba. Vet att han har inflammation i bakhuvudet, nacken. Och att myelinet längs nerverna är skadat av inflammationen. Som jag kan läsa mig till så är det inget som produceras nytt. Och sedan är det väldigt skumt att inflammationen har uppkommit. Det blir inte en inflammation bara sådär. Då försöker kroppens eget immunförsvar att angripa. Är så rädd att det ska vara någon automimmun sjukdom som bryter ned på felaktigt sätt. Jag får inte ihop det… finns en del mystiska sjukdomar då detta uppkommer. Man verkar inte få en sån inflammation bara av ett förkylningsvirus eller överansträngning. Och de sjukdomar jag hittar för detta, alltså, den ena är värre än den andra. Verkar sällan finnas någon bot på dessa sjukdomar, bara bromsmediciner och lindring visserligen. Men jag vill inte leva med oron att någon om 10-20 år kommer att bli handikappad, eller att det eventuellt även kan angripa kärl och hjärta så det kan bli tidig död…

 

Jag kanske inte borde springa i förväg såhär innan svaren kommer. Men jag hittar verkligen ingen sjukdom med någon lätt sjukdomsbild… Och det kan ju inte bara bero på ingenting, man får inte sån där inflammation såvida man inte har någon sjukdom…

 

Och funderingar kring ärftlighet kommer ju också...tänk om det är någon ärftlig sjukdom...då kan ju vår son bära på dessa anlag också...sen var ju tanken att skaffa ett till barn, men vågar man det då...shit shit shit

 

Jag vill inte, jag vill inte vara med om detta, vill inte!

 

Några sidor jag läser på...

www.neuroguiden.se
www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/cidp
www.neuroportalen.com/sv/msc/oversiktsartikel.htm#6
www.svenskidrottsmedicin.se/fyss/artiklar/ms.html

Kommentarer


Kommentera inlägget här: