mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

För bra självförtroende för att gå ned i vikt?

Kategori: Hälsa & träning

Enligt BMI-kollen på Biggest Looser klubben så är jag normalviktig om jag väger 43 kg (längd 154cm...). Men lätt överviktg när jag väger 63. 43kg!!! Ska det vara normalt, men inte 63?

Ena stunden när jag kollar mig i spegeln så känner jag mig rätt nöjd ändå. Ibland gillar jag min kropp. Jag önskar att jag kunde känna bara fy och blä varenda dag, då hade det kanske gått lite lättare att bättra sig, eller? Har man för bra självförtroende för att gå ned i vikt eller?

Sist jag gick ned i vikt för ett antal år sedan, höll jag på att få spader när jag för en gång skull vägde mig och vågen visade 57! Gick genast ned till 53 och sedan gick det lite trögare mot 49-50. Gick väl sedan upp till runt 52 vill jag minnas, men stannade sedan av där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: