mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Första morgonpromenaden på länge

Kategori: Allmänt



Bestämde mig förra veckan för att ta någon morgonpromenad den här veckan. Bara för att jag har möjlighet den här veckan. Och för viktens skull. Vill se om det ger något, ska bli kul att se på vågen...om jag nu kommer mig för att traska fler dagar. Men tanken är väl att jag ska försöka med det.

Har ganska precis 60 min promenad till jobbet, en alldeles lämplig promenad. Men att ha ryggsäck på ryggen för lunchträningen känns väl lite bökigt.

Först 20-25 minuterna värkte benhinnorna och en höft. Men sen gick det över, och då är det verkligen jättehärligt att gå. Nu låter det som att jag aldrig går eftersom kroppen värker...men lite nu och då blir det en längre promenad på 60-75 minuter. Vet inte varför det ska vara så.

Och inte heller hade jag mp3-spelaren laddad. Det går såååå mycket enklare om man har lite bra musik att traska i takt med.

Men halva promenaden uppskattade jag verkligen, det var verkligen jättehärligt. -4 grader ungefär. Dock frös jag om benen, hade bara ett par (för) tunna överdragsbyxor.

Snart blir jag hämtad, dvs ingen promenad hem. Men det känns rätt skönt :-) att börja så.
Blir drygare de dagar man måste traska båda vägarna, det bara måtte ge resultat...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: