mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Så gick det med de morgonpromenaderna...

Kategori: Allmänt

Onsdag hade det kommit så mycket snö...och plogbilarna är ju inte direkt tidigt ute, så någon morgonpromenad blev det inte. Latade till mig ordentligt och kände att jag behövde en vilodag. Kroppen sa så. Men vad gör jag istället? Jo, sätter i mig en hel stor chokladkaka. Gott? Ja. Nödvändigt? Nej inte alls. Varför varför varför??? Dålig karaktär och vilja.

Torsdag morgon var jag så jäkla trött, för jag fick sitta uppe till 12 och vänta på att tvättmaskinen skulle gå klart. Hade ju kunnat gå och lägga mig klockan 22 och bara ställt väckeren på 00 och hängt den där viktiga tvätten...men så blev det inte. Dålig karaktär och vilja. Hade för övrigt varit en perfekt gåmorgon med någon plusgrad...

Så nu är frågan om jag ska gå imorgon? Borde nog göra det. Vet ju hur skönt det är, jag uppskattar verkligen morgonpromenaden om den bara blir av. Men man ska hem också. Och komma hem kl 18 på fredag känns ju mindre kul... Jaja, jag ska försöka gå till jobbet imorrn. Bäst att gå och lägga sig snart då. Sen får jag se hur jag tar mig hem. Kom precis på att jag i så fall måste gå med fullpackad träningsväska också. Känns tungt och lite drygt. Varför ser jag alltid problemen med allting???

Men jag är nöjd med måndagens och tisdagens promenerande och lever lite på det. Vågen visar då ingen förändring...uppåt igen...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: