mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Frisören misslyckades...

Kategori: Allmänt

Vågade mig till frisören. Blev klippt på fem röda. Det gick snabbt. Men sen! Efter 3 1/2 timme var jag klar och 1000 kronor fattigare. Själv hade jag klippt och färgat håret på 1 1/2 timme och för 100 kronor. Hade hoppats på att känna mig nöjd efteråt. Men icket. Jag såg inte klok ut! Och det har jag ju svårt att tala om för frisören också, så jag sa ju naturligtvis ingenting. Är inte missnöjd med klippning och inte heller med själva idéen med den mörka färgen på ena sidan. Men trodde inte att jag skulle bli dunderblondin med drag åt det gula hållet...jag anser bara att jag inte passar i detta gula hår, det stämmer liksom inte till min hudfärg. Ja, jag är väl typ mörk blondin, inte mellanbrun, utan mer åt det blonda hållet ändå, i min grundfärg.

Jaja, hursomhelst, det började med att håret skulle ljusfärgas för att fixa utväxten och viss flammighet i håret. Detta skulle göra håret någon nyans ljusare. Jag sa direkt att mitt hår blir lätt åt det guloranga hållet och att det inte är snyggt. Men de ville testa för de tyckte att jag var så ljus ändå. Frisörskan skäljde ur efter 55 min och sa bara "nej urs, så här tror jag inte att du vill se ut". Jag fick inte ens se i en spegel. Hon började bleka håret på direkten, utan att ens fråga. Så jag blev jätteljus, fast inte vit, utan åt det gula hållet. Så hon la även in någon lila färg (?) (kan det ha varit någon silverfärg?) men jag ser ändå gul ut.

Så efter ett antal vändor framför spegeln hemma kom jag fram till att såhär kan jag ju inte se ut. Så det blev till att plocka fram den askblonda härfärgen hemma och i med den i 7 minuter. Det gula trollas bort lite och håret blir lite mer åt det grå hållet. Passar mycket bättre till min hudfärg tycker jag. Sambon säger alltid att jag ser grönhårig ut. Jaja, tycker dock inte jag. Inte min ärliga kompis heller. Så jag ser hellre ut såhär.

Nu kommer det nog att dröja några år innan jag vågar mig till en frisör igen. *suck*
Kanske lägger ut en bild och visar min nya frilla sen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: