mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Kollat kollegans lön

Kategori: Allmänt

Det är jobbigt med förändringar. Samtidigt som de kan föra något gott med sig. Förändringen att börja arbeta i stan (istället för några mil utanför) har ännu inte lett till något positivt. Ingen högre lön gick att få... trots alla dessa lovord om mig. Det var helt enkelt lönestopp. I början av nästa år skulle dock frågan tas upp igen. Och det sas "att jag då skulle ha goda möjligheter att få upp lönen, eftersom jag idag låg på minimum".

Började en kväll att fundera vad en av mina kollegor satt på för lön, eftersom hon i stort sett gör samma sysslor. Hittade åt en hemsida extrakoll.se där man kan skicka in ett sms och få veta vad en person har för inkomst, kostar endast 10:- + vanlig taxa. 23480 borde hon ligga på i år, men då är ju även övertid och sjukdagar od inräknat. Men man får ju en hint i alla fall. Hade väl hoppats på att hon legat ännu högre, för då hade jag ju haft större glapp att ta igen. Skillnaden mellan oss är väl annars att hon jobbat 20 år längre än mig :-)

Har kollat lite statistik också på löner inom min bransch. Och den ligger mellan 22 till 29 000. Sedan finns det väl avstickare från det också, men det ska tydligen vara något snitt i landet. Och ju längre norröver man kommer, desto mer sjunker lönerna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: