mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Fystest gjord

Kategori: Allmänt

Något chockad. Ja. Fystesten visade inte på speciellt bra resultat, trots att jag knatar på gymmet 4-5 luncher i veckan. Det blir oftast 45 min på löpbandet. Allt från promenad, till promenad i uppförsbacke, intervallöpning och kortdistans löpning. Och så har jag ju hållit på i 5 år. Tränat på luncherna alltså. Och jag håller inte ens medel i syreupptagningsnivå.

Ligger i mitten på nivå två. Dvs. Mellan 28-35 ml/kg x min (testvärde). Eller mellan 1.9-2.1 l/min. När jag gjorde denna text 2008 hade jag 40.7, dvs genomsnittlig syreupptagning. Men då vägde jag 58. Nu vägde jag in på 63.5 (!).

Ja, så nu är frågan hur jag ska förbättra mina resultat. Jag orkar inte träna mer och kan inte träna längre pass... *snyft*. Måste helt enkelt gå ned i vikt för att bättra resultaten. Mer HUR? Nu har jag ju kört på Lchf 5 av 7 dagar i veckan i en månads tid. Och det ger ju nada. Vad ska jag ta till egentligen??? Måste vara ännu striktare helt enkelt. Men jag vill inte åka på middag när man är bortbjuden och säga "det där kan jag inte äta". Jag tycker att man borde få göra lite undantag nu och då. Men tydligen inte. Så less, så här har jag hållit på i 5 års tid. Känns som jag bantar för jämnan, men jag gör det inte. SUCK! KLAG!

Kom gärna med förslag....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: