mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Känner mig duktig

Kategori: Allmänt

Har promenixat till och från jobbet i tre dagar nu. Kroppen känns riktigt bra nu, gör inte ont i än det ena och än det andra. Går liksom mycket lättare och inte lika trögt. Är nog lite mer motiverad. Så nu vill jag se resultat på vågen också. Men attans så trögt det går. Händer nada. Vet inte vad jag ska ta till. Hjälper inte 2 timmars promenad varje dag vet jag inte vad. Känns inte heller som att jag ökar matintaget bara för att jag motionerar mer, försöker verkligen hålla det nere. Försöker hålla mig ifrån bröd och godis. Och kolhydrater i största allmänhet. Ingen potatis och pasta heller.

Men...igår var en riktig ätardag. Men det kan vara bra med någon sådan dag ibland, så inte kroppen sätter sig i svält. Det blev en semla på jobbet och lunchbuffé ute (en del friterat...) och en semla till på kvällen. Dock blev det ingen middag, för jag mår inte bra på semlor och flottmat...så jag var inte det minsta sugen, mådde halvilla.

Imorse visade vågen samma lika som tisdag morgon, 62.5.

Idag har det blivit liiiite mat. Eller säkert alldeles lagomt. Ett Nutrilett till frukost. Ett ägg till fika. En Nutrilett till lunch. Middag köttfärs, ost, creme fraiche och sallad. 

Imorgon vill jag att vågen ska visa mig lite belöning för möda...så jag fortsätter med promenixandet.

Och vet ni vad, till helgen blir det fest och det var länge sen, känner mig så peppad att slå klackarna i taket!

Kommentarer

  • Julia säger:

    Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

    Svar: Kul, välkommen! Nu drar jag igång med bloggandet igen! Kika in!
    Mozilla

    2011-05-08 | 13:32:34
    Bloggadress: http://smsalåna.nu
  • Sofie säger:

    Jag måste säga att jag verkligen diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

    2011-05-10 | 21:16:25
    Bloggadress: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här: