mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Armhävningar - utmaning!

Kategori: Hälsa & träning

Vi kör en liten utmaning här hemma, vilken går ut på att man ska klara av att göra 100 armhävningar i följd. Ska bli spännande att se hur vi lyckas, mannen, kvinnan och sonen på 7 år. Kändes i startskedet som att jag inte skulle ha en chans att följa samma upplägg som mannen, en kille har ju nästan 7 gånger mer testosteron än en tjej, vilket borde betyda att de klarar testet lättare och bygger muskler på kortare tid...
 
 
 
På initialtestet fixade jag 36, sonen 20 och mannen 29.
Vilket betyder att sonen började på vecka 1 och övriga på vecka 3 (kolumn 3).
 
Dag 1 gjorde jag 14-18-14-14-26 (krav minst 20)
Dag 2 gjorde jag 20-25-15-15-27 (krav minst 25)
Dag 3 (idag) gjorde jag 22-30-20-20-30 (krav minst 28)
 
Sonen fixade sin vecka 1, men tyvärr klarade inte mannen av vecka3/dag 3, på sista setet blev det 20. Det betyder att han måste göra om den dagen (eller kanske tom veckan?, får läsa på bättre...) tills han klarar sig.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: