mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

7,5 månad sedan förlossningen - min träning hitills

Kategori: Allmänt

Kör ju ganska lugna pass i dagsläget, ingen jogging och tunga vikter. Men så snart jag känner att kroppen svarar på träningen, så är ju tanken att trappa upp. Förhoppningsvis kommer minskad vikt göra att jag känner mig lite smidigare och orkar mer. Förra terminen gjorde jag två pass i veckan med mammagympa, 60 min träning för rygg och mage. En del säger att man inte får träna magen normalt förrän 6 månader efter förlossningen, andra säger 3 månader. Nu har det ju gått 7,5 månad, så nu är det dags att börja träna på riktigt. Jag gjorde även 5 pass mamma bootcamp, när lilleman var 4-5 månader. Oootroligt jobbigt både styrkemässigt och konditionsmässigt. En riktig kick i baken. Och innan dess, dvs när lilleman endast var 2 månader :) körde jag Friskis & Svettis utegympa. Kunde bara inte sitta still, men jag tog det lugnt. Måste säga att kroppen verkligen skrämde mig. Detta fenom kände jag aldrig efter första barnet...då kunde jag träna på som vanligt då jag satte igång efter 3 månader. Men, man har väl inte direkt blivit yngre. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: