mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Kaffe med dopp, eller utan?

Kategori: Allmänt

Helgen börjar lida sitt mot slut, fast för mig är ju alla dagar desamma, helg 7 dagar i veckan :) 
 
Igår var vi bortbjudna och då brukar jag glömma (frivilligt) vad allt kring kostdagboken säger. Blir så mycket att fylla... Men jag tillåter mig att ha någon ätardag lite nu och då. Sen lyckades jag ju baka på förmiddagen, bara för att jag lever med tron att det alltid måste finnas fikabröd hemma, Det kan ju komma någon på besök. Oftast har jag dock satt i mig allt innan någon hinner dyka upp. Igår blev det kolasnittar. Farligt goda. Tror jag satte i mig minst 6 stycken igår. Och idag har jag hunnit äta 2 st. Tycker det är så gott med kaffe om man får dopp till. Inte alls lika gott med kaffe utan dopp, min hjärna har som vant sig med att man måste ha något till kaffet. Kanske något att jobba med? Fler som har det "lilla" problemet? 
 
Ska man se till att alltid ha en mörk chokladkaka hemma och ta av den istället? Jag skulle säkert sätta i mig hela den också på en dag, i brist på annat. 
 
Eller ska man baka något nyttigare fikabröd, som kanske kan lindra sliskbegäret?
Har ni något bra recept?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: