mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Shapeup club - användbar app!

Kategori: Allmänt

Jag använder en app som heter Shapeupp Club, finns både en gratisversion och en betalversion.
Här knappar jag in allt jag äter under dagen, och appen har räknat ut att jag ska ligga på ca 1255 kcal för att gå ned 0,5 kg i veckan, med stillasittande profil. Jag kan även lägga in vad jag tränar och de dagarna kan man äta mer :) När man lägger in vad man ätit är det inga problem att hitta näringsvärdena, det mesta ser ut att finnas i databasen. Man kan till och med lägga dit egna livsmedel och näringsämnen eller scanna streckkoden på förpackningen (!). Låter ju toppen, men tyvärr har jag ingen mobil som klarar av det. 
 
Än så länge så tycker jag att appen fungerar förträffligt och smidigt! 
 
Jag kommer att fortsätta att rapportera hur jag äter här på bloggen, men kommer inte skriva lika utförligt som tidigare. Men jag återger absolut vilket kaloriintag jag ligger på!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: