mozillas blogg

TRÄNING & VIKTNEDGÅNG - HUSBYGGE & INREDNING /// JUST NU : Gravidkilona ska bort!

Resultat av viktanalys

Kategori: Hälsa & träning

Dåså, då har man fått svart på vitt hur man ser ut...
37,2% fett
7% viseralt fett
28% muskler
Min kropp förbrukar 1332kcal vid stillasittande
vikt 66.2
bmi 27,6
 
Det finns bara en sak att göra - gå ner i vikt. Men det låter bättre om jag säger att jag ska omdefiniera kroppen, inte banta...Vid viktminskning följer fettprocenten ned och likaså borde det viserala fettet minska. Fettprocenten bör vara mindre än 32,9%. Det viserala fettet ska ligga mellan 0-9, hon som mätte trodde att jag skulle kunna vara nere på 5 vid nästa mätning om 3 månader. Och fortsätter man med styrketräningen så ska inte muskelprocenten minska.
 
Så, frågan är nu, vad kan jag förändra för att minska i vikt och fettprocent? 
Jag är ingen mackätare, inte till frukost och inte till kväll. Jag äter mycket sällan chips, kanske 3ggr per år. Äter hellre grönsaker än potatis, pasta, ris eller andra kolkydratfällor. Äter fikabröd när jag blir bjuden. Unnar mig smågodis uppskattningsvis 1 gång varannan vecka. Ibland mer sällan, ibland oftare. Dricker sällan läsk. 
 
Får väl tacka nej till fika då och sluta unnan mig lite godis ibland. Och komma på något annat än grillkorv att äta när man är på vinterutflykt. Foliepaket med tex fisk och grönsaker fungerar alltid, bara man har lite framförhållning... 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: